Projekt

Kassamigrering och SEO för ett MRI-företag

  • Digital Marknadsföring
  • Webbutveckling

Upptäck hur våra strategier för SEO, betald sökning och kassamigrering hjälpte MRI-företaget att minska utvecklingskostnaderna och förbättra effektiviteten. 

Marketing

Om företaget

Magnetlabbet är ett svenskt företag som erbjuder magnetisk kameraundersökning till privatpersoner och företag. Företaget tillhandahåller effektiva och snabba bild diagnostik med den senaste medicinska utrustningen. 

Genom att utnyttja banbrytande magnetkamerateknik ger Magnetlabbet exakta och tillförlitliga resultat. Deras uppdrag är att hjälpa patienter och kunder att bättre förstå sina hälsotillstånd.

Teknologier

Projektets varaktighet

2022 - 

Utmaningar

Affärsutmaningar:

Den första affärsutmaningen som Magnetlabbet stod inför när de kontaktade ZenDev för rådgivning, var relaterad till deras betalda annonsering. De behövde hjälp för att få önskade resultat från Google Ads-annonsering, vilket hindrade deras marknadsföringsinsatser.

Den andra utmaningen var att de behövde en välutvecklad SEO-strategi. Att inte ha en ledde till att de inte hade någon organisk synlighet på google.

 

Tekniska utmaningar:

Förutom affärsmässiga utmaningar ställdes Magnetlabbet inför några tekniska utmaningar. Till exempel var deras webbplats och e-handel i stort sett hårdkodade av deras tidigare utvecklingspartner, vilket gjorde det svårt att lägga till nytt innehåll utan utvecklarens inblandning.

Denna begränsning ledde till högre kostnader för webbplatsunderhåll för enkla uppgifter som att lägga till textavsnitt på sidorna.

Dessutom behövde deras kassalösning optimeras fullständigt för konvertering.

Det betydde att de behövde integrera en bättre kassalösning för att erbjuda sina användare en smidigare köpupplevelse.

Tillsammans med Magnetlabbets team identifierade och löste vi de största smärtpunkterna, vilket säkerställde att företagets online-närvaro förbättrades och optimerades.

Lösning

Under vårt samarbete hjälpte vi Magnetlabbet att övervinna tuffa tekniska utmaningar och uppnå fantastiska resultat med sin sökmarknadsföring och konvertering.

Vi började med att integrera Klarna-checkout i deras e-handel samt levererade en integration med BankID så att kunderna kunde verifiera sig. Som en vårdgivare i Sverige måste Magnetlabbet följa alla kvalitets- och lagpraxis för att säkra ett säkert sätt att elektroniskt identifiera sig på deras webbplatsen.

För det andra hjälpte vi Magnetlabbet att migrera de hardcoderade delarna av webbplatsen till en dra-och-släpp-byggare, vilket möjliggjorde att majoriteten av innehållet på front end kunde redigeras utan att behöva stöd från utveckling.

Denna lösning gjorde det möjligt för Magnetlabbets team att bygga sidor snabbare och publicera innehåll, vilket minskade utvecklingskostnaderna och förbättrade den totala effektiviteten.

Vårt marknadsföringsteam utvecklade också en Google Ads sökstrategi för Magnetlabbet och säkrade en tillväxt i betalda konverteringar med 445%.

Dessutom hjälpte vi till att lägga grunden för att skriva SEO optimerat innehåll. SEO-tjänsterna inkluderade att utföra sökordsanalys och innehållsriktlinjer för deras team att producera.

Med hjälp av Robinize (ZenDevs SEO innehållsoptimeringsverktyg), som de använder för innehållsskapande, såg Magnetlabbet en ökning av organisk trafik med 82,6% och organiska konverteringar med 110% det senaste året.

Vårt samarbete med Magnetlabbet pågår fortfarande, och vi fortsätter att följa upp framstegen och göra förbättringar på deras hemsida, sökmotormarknadsföring och SEO.

Det är ett utmärkt exempel på synergier när en partner är redo att lära, testa och växa för att uppnå de bästa möjliga affärsresultaten.

Vårt team är glada över att ha varit en del av denna resa och ser fram emot att hjälpa Magnetlabbet att uppnå stor framgång i framtiden.

 

Resultat

  • En ökning med 82,6% av organiska webbplatsbesökare.

  • En ökning med 110% av organisk konverteringsgrad.

  • En ökning med 445% av betald konverteringsgrad.

Från start har ZenDev-teamet engagerat sig i våra behov, mål och långsiktiga visioner. Vi har fått en dedikerad kontaktpunkt för våra digitala marknadsförings- och utvecklingsbehov hos ZenDev. Nöjda med deras engagemang och extra mil, ser vi dem nu som en del av vårt interna team och uppskattar deras arbete, som har utvecklats till vänskap.

magnetlabbet

Zoubir Bachir Aouad

Manager på Magnetlabbet

Översikt

Resultat

  • En ökning med 82,6% av organiska webbplatsbesökare.

  • En ökning med 110% av organisk konverteringsgrad.

  • En ökning med 445% av betald konverteringsgrad.

Projektets varaktighet

2022 - 

Industri

Sjukvård

Nästa på tur

Hidroxa

PWA förbättrade Hidroxas e-handels laddningstider betydligt och resulterade i högre placeringar på Google och ökad konverteringsgrad.

Digital Marknadsföring
Webbutveckling